- Fondare
- Întocmire nomenclator arhivistic
- Ordonare documente
- Inventariere documente
- Selecționare documente
Ordonarea este operatiunea arhivistica de grupare a documentelor si unitatilor arhivistice conform unui anumit criteriu (cronologic, cronologic-structural, structural-cronologic, alfabetic, pe probleme, pe corespondenti etc.)
Documentele se ordoneaza cronologic, pe baza datei de emitere, chiar daca acestea cuprind insertii cu date mai vechi decat data documentului cadru. In cazul in care mai multe documente sunt scrise pe acelasi suport, ordonarea se va face la data celui mai vechi document.
Concomitent ordonarii documentelor in dosare, se elimina/indeparteaza acele, clamele, agrafele metalice, capsele, filele nescrise, dubletele, actele repartizate gresit. O atentie deosebita se acorda numarului maxim de pagini prevazut de lege, care nu poate fi depasit (250-300 file) pentru un dosar. In situatia depasirii acestui numar, se constituie mai multe volume ale aceluiasi dosar.